Vitold Košir: Glazba
Galerija I
termin: 18.lipnja -15.srpnja 2018.


_______________________________________


POZIV NA SUDJELOVANJE

više na web stranici

Propozicije:
Pravo sudjelovanja na Trijenalu imaju svi likovni stvaraoci s područja Republike Hrvatske koji su svojim radom, obrazovanjem i podrijetlom vezani uz Hrvatsku.
Na Trijenalu se može sudjelovati s najviše tri (3) rada nastala od 2015. do 2018. godine

Radovi se prijavljuju na posebnoj prijavnici XIII. trijenala uz originalni rad ili slajdovima i fotografijama.

Molimo autore da, ako su u mogućnosti, uz prijavnicu prilože reprodukcije prijavljenih radova u elektronskom obliku, kvaliteti i rezoluciji već pripremljenoj za tisak (300 dpi u jpg ili tif formatu).

Autori dopremaju svoja djela na žiriranje u Gliptoteku o svom trošku.

Organizator na svoj trošak vraća prihvaćena djela samo autorima s područja Republike Hrvatske.
Sva djela osim nagrađenih s prethodnog trijenala podliježu Ocjenjivačkom sudu.

Svi radovi odabrani za izlaganje konkuriraju za nagrade Trijenala.

Dobitnik Velike nagrade Trijenala ima pravo na sažetu samostalnu izložbu na idućem trijenalu.

Ocjenjivački sud:

 Neven Bilić, akademski kipar
 prof. dr. Kažimir Hraste, akademski kipar
 Siniša Majkus, akademski kipa
 dr. sc. Ivana Mance, povjesničarka umjetnosti
 Lida Roje Depolo, povjesničarka umjetnosti
 dr. sc. Ive Šimat Banov, povjesničar umjetnosti
 Vlasta Žanić, akademska kiparica

 
Nagrade:

Velika nagrada Trijenala – KN 15.000,00
Tri jednakovrijedne nagrade Trijenala – KN 5.000,00


Rokovi:
Prijave te predloženi radovi za XIII. trijenale hrvatskog kiparstva primaju se od 10. do 25. travnja 2018. od 9 do 14 sati
adresa: Gliptoteka HAZU, Medvedgradska 2, 10000 Zagreb / gliptoteka@hazu.hr

Termin izložbe:

lipanj, srpanj 2018.

Kontakt:
Filip Turković-Krnjak, organizacijski tajnik
tel. 01 4686053
mob. 0958315071
email: thk@hazu.hr; ftkrnjak@hazu.hr




Horizont očekivanja / Hrvatski paviljon na 57. Venecijanskom bijenalu
Gliptoteka HAZU
25.1. - 25.2.2018.
Organizatori: Gliptoteka HAZU, Moderna galerija, Zagreb,
Ministarstvo kulture Republike Hrvatske
Umjetnici: Tina Gverović, Marko Tadić
Kustosica: Branka Benčić

„Horizont očekivanja“ predstavlja umjetnike Tinu Gverović i Marka Tadića. Projekt se realizira kao dvostruka samostalna izložba i temelji na produkciji novih radova umjetnika, posebno mišljenih za izlaganje na Bijenalu. Izložba Tine Gverović i Marka Tadića strukturira se kao fragmentaran narativ i ukazuje na privremenost izložbenog prostora, spajajući dvije umjetničke pozicije koje se bave temama neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja te načinima putem kojih ih dovodimo u različite uvjete i kontekste.
Tina Gverović i Marko Tadić u svojim radovima angažiraju konceptualne postupke i subjektivnu imaginaciju upisane u prostorne i vremenske diskontinuitete. Tako se konstituira prostor koji propituje strukture izlaganja i percepciju promatrača, artikulirajući njegov fluidan, gotovo performativan karakter kretanja prostorom. Riječ je o obliku koloniziranja prostora kao
autorefleksivnoj gesti. Izbjegavajući fiksnu naraciju koja ocrtava određen sadržaj, izložba sudjeluje u stvaranju niza međuodnosa i pukotina, ukazujući na preinake i lomove kao mjesta potencijalne transformacije i imaginacije.

Uz pomoć različitih medija, slikarstva, crteža, instalacije ili teksta TinaGverović radove stvara u obliku dezorijentirajućih instalacija koje angažiraju prostor, teritorij i identitet te propituje odnos radova i imaginacije. Njezine su slike fluidne i krhke predodžbe, koje levitiraju između različitih stanja. U instalaciji Fantomska trgovina: More ljudi, koja se sastoji od slika i predmeta, Tina Gverović nastavlja propitivati procese prikupljanja, pozornost usmjerava na povijest i materijalnost, tijela u tranzitu, kao pokretne mase ili geopolitičke
subjekte.

Marko Tadić u svojem je radu dugoročno fasciniran naslijeđem modernizma. Događaji koje treba zaboraviti instalacija je koja se koristi dijaprojekcijama, filmom i crtežima, povezanima sustavom konstruktivnih elemenata. Počiva na nizu projiciranih slika, vintage imaginarija, a pronađeni slajdovi kao ready made slike ili found footage / found images predstavljaju prizore u koje umjetnik intervenira crtanjem ili struganjem. Inscenirajući priču na razmeđu
dokumenta i fikcije, Marko Tadić razvija narativ labavo povezanih prizora uokvirujući napuštene ili zaboravljene lokacije, kao ostatke zamrznutog vremena, vizualnu panoramu koja lebdi negdje između povijesti, sjećanja i projekcija budućnosti.

Preuzimajući naslov iz teorije recepcije Hansa Roberta Jaussa, kao struktura koja omogućuje razumijevanje, „horizont očekivanja“ ukazuje na platformu zajedničkog iskustva, kao i neizvjesne mogućnosti identifikacije zajedničkog značenjskog vidokruga.

Branka Benčić


_________________________________________________________